Salam pembuka bicara...

Salam pembuka bicara...

Thursday, September 30, 2010

Aku takut kehilanganmu...

Posted by Emiera Roselle at 10:30 PM 0 comments







setelah kumengenal mu lebih dekat
lebih dekat dan lebih dekat
Hati ini terasa dielus-elus
dengan sejuknya hutan cemara
begitu indah begitu nikmat

ku tak mampu mengungkapkan dengan kata-kata
apa yang kurasa saat ini
perasaan ini......
begitu indah, nikmat

aku smakin takut kehilanganmu
aku tak ingin itu terjadi
jangan....jangan...
jangan sampai itu terjadi

ku mohon jangan engkau tinggalkan daku
walau sedetikpun

asal engkau tahu
engkau telah merebut hati ku
dan engkau harus
pertanggung jawabkan itu

karena aku
takut akan kehilanganmu

karena sulit bagiku
tuk menggantikanmu dihatiku

aku....takut........kehilangan....muuuuu




aku sayang kamu…
selalu…
mengertilah, tak semua rasa sayangku terwujud dengan senyumku
pahamilah, betapa aku takut kehilanganmu
mungkin bibirku mudah ucapkan itu tapi tidak dengan hatiku
karena sungguh aku sayang kamu….




Wednesday, September 29, 2010

Jujur Itu Penting

Posted by Emiera Roselle at 11:01 PM 0 comments

BUKAN SOAL CINTA YANG JUJUR, TAPI KEJUJURAN DALAM BERCINTA!








Kejujuran Membuktikan Ikatan yang Kukuh 

Jangan gemar menyalahkan cinta apabila berlaku kecurangan dalam perhubungan. Akibatnya muncullah kata-kata yang sering menuding jari kepada Cinta, seolah cinta ini telah menjebakkan diri manusia ke arah kehinaan dan keburukkan. Lahirnya istilah 
Cinta itu Buta bukanlah kerana Cinta itu bersalah, tetapi pemilik cinta itu yang menyalah-gunakannya.

Jangan salahkan topi keledar yang tidak sempurna jika berlaku kemalangan, tapi salahkan juga pemandu yang membonceng motosikal akibat kelalaian dan ketidak-patuhannya kepada prinsip dan peraturan jalan raya.

Sedang CINTA itu datangnya dari ALLAH taala, mana mungkin natijahnya akan membuahkan keburukkan.

Kalau lembu dan kerbau itu diikat dengan tali agar ia tidak lari, namun manusia diikat dengan janji agar dia tidak pergi. Ikatan yang kuat adalah ikatan yang tanpa adanya tali namun ia tetap kukuh dan setia. Kejujuran adalah tali yang paling utuh ikatannya.

Orang beragama ISLAM apabila cinta akan TUHAN-nya, dia mudah patuh kepada Penciptanya. Selagi hamba itu Jujur dengan TUHAN, selagi itu TUHAN tidak perlu risau akannya kerana DIA tahu hambanya tidak akan lari daripadanya. Orang yang berpaling daripada TUHAN adalah orang yang sudah hilang nilai kejujurannya, kerana tali kejujuran yang mengikatnya dengan TUHAN telahpun terputus.

Ibarat Unta liar yang dipelihara oleh pengembala, menunggu masa jika tali terputus dan dileraikan ikatannya, dia akan lari sejauh-jauhnya.


Orang bertanya: 
Mengapa selalu berlaku putus cinta di pertengahan jalan (hubungan)? jawabnya mudah sahaja. Selagi tidak ada nilai kejujuran dalam percintaan, bercintalah dengan sesiapa pun, ia akan mudah terputus. Sesuatu yang tidak diikat, ia akan lari samada dengan sengaja atau dilarikan atau berlari sendiri.

Sampan atau kapal yang tidak diikat, akan dilarikan oleh ombak dan tiupan angin. Tidak kiralah sebesar mana sekalipun kapal itu, waimma 
TITANIC sekalipun, jika tiada tali yang mengikat ia akan lari, paling kurangpun diletakkan sauh yang berat.

Kalaulah sampan yang kecil itupun perlu diikat dengan tali, mengapa tidak Cinta yang mempunyai nilai besar tidak diikat dengan tali kejujuran?

Pendek kata, talinya mesti kukuh. Kukuhnya tali ikatan adalah dengan aspek Kejujuran.

Anda jangan perlu risau atau bimbang atau gusar atau khuatir atau segala macam ketakutan jika orang yang anda Cintai bersikap jujur dengan anda. Sejauh mana sekalipun anda dipisahkan dengannya jika Jujur adalah pengikat janji, dia akan terus setia.

Bagaimana ingin jujur dalam bercinta? Jawabnya: 
Jangan dan usah berbohong!

Bagaimana pula jika mahu Jujur dengan TUHAN? Jawabnya: jangan bohongi DIA, kalau disuruh anda Sembahyang, sembahyanglah. Jika sudah terbukti kata-NYA HARAM, jauhilah. Mengikut kata orang atau sesiapa yang anda cintai adalah sebahagian daripada kejujuran.

Contohnya:
‘Imah, bila abang keluar out-station nanti, jaga anak kita elok-elok ya. Jangan keluar rumah jika tak ada kepentingan’
‘Baiklah abang!’ (Jika Imah tidak cintakan suaminya, pasti dia akan mengabaikan kata-kata atau pesan suaminya. Keluar rumah dan enjoy dengan lelaki lain. Tetapi Imah seorang isteri yang jujur disebabkan cinta yang tidak berbelah bahagi kepada suaminya)

Lagi,
‘Kalau Nurul sayangkan abang, Nurul mesti kuat ya. Hidup mesti diteruskan!’
‘Abang jangan cakap macam tu, Nurul sayangkan abang, Nurul akan ingat pesan abang sampai bila-bila’(Nurul menangis)

Pendek kata:
SAYANG dan CINTA ITU IKATANNYA adalah KEJUJURAN. Hilangnya Kejujuran, maka hilang juga cinta.

Saat Menilai CINTA

Cinta tidak boleh diukur dengan mudah. Kayu pengukurnya bukanlah seperti mengukur kayu iaitu pembaris. Kalaulah cinta itu boleh diukur dengan pembaris, siapa yang paling panjang cintanya dialah paling bahagia.

Masa juga tidak boleh mengukur cinta. Panjangnya masa bercinta belum cukup untuk membuktikan cinta itu sudah berjaya, mati akan memotong nilai masa. Apabila sudah mati, bagaimana pula mahu menilai cinta? Adakah perlu mencari cinta yang baru?

Cinta itu bukanlah berpegang-pegangan tangan, tetapi cinta walaupun tidak berpegangan tangan ia tetap boleh berlaku, dengan syarat mesti ada kejujuran. Lalu, mengapa perlu berpegangan tangan jika sudah tahu HARAM?

Akhirnya, kita mesti akui bahawa, cinta sejati hanya boleh diukur dengan bukti kejujuran. Kejujuran adalah segala-galanya dalam percintaan. Kerana jujurnya ikatan antara Laila dan Majnun sehingga kini nama mereka disebut-sebut sebagai pasangan cinta yang agung.

Anggaplah tali kejujuran ini seperti Ihsan yang pernah disebutkan oleh Nabi saw dalam sabdanya: 
kamu beribadah seolah-olah kamu melihat DIA, jika tidak dapat melihat DIA, sesungguhnya DIA melihat kamu

Kamu bercinta ini, seperti kamu sentiasa diperhatikan oleh orang yang kamu cintai. Sepanjang masa tidak melakukan apa yang tidak disukai olehnya. Dan setiap masa hanya melakukan perkara yang boleh memberikan gembira di hatinya. Kalau si Dia yang dicintai sentiasa di sisi dan melihat gerak laku kita, mana mungkin kita mahu merosakkan nilai cinta dengan berbohong.

Terasa sentiasa dilihat dan melihatnya, adalah tali-tali kejujuran yang akan mengawasi dan mengawal kita.

Kalau polis sentiasa melihat anda, mahu mencurikah?


Kenapa Mudah Berpaling Tadah?

Saya menambah lagi tentang kayu ukur cinta. Lafaz di mulutpun belum cukup untuk menjadi kayu ukurnya. Mulut ini kadangkala bisa menipu. Lalu, kejujuran mesti dinyatakan dengan hasrat hati dan perbuatan yang melaksanakannya.

Jika mulut sudah melafazkan cinta, hati mesti mengakuinya dengan keazaman supaya bukti lafaz cinta itu (kejujuran) dapat dilaksanakan oleh pemilik cinta.

Cinta yang jujur adalah cinta yang tidak akan berpaling tadah. Sama sepertinya seorang hamba yang setia kepada tuannya. Kerana apabila dia memberikan khidmat (cinta) kepada tuannya dia yakin dia juga akan mendapat upah (cinta) daripada tuannya. Dia tidak akan berpaling tadah selagi pemberiannya (khidmat) sentiasa mendapat balasan (cinta).

Kejujuran tidak boleh dimeterai hanya sebelah pihak, ia mesti mempunyai konsep MEMBERI dan MEMBALAS. Jika salah satu dirosakkan dengan pembohongan ia akan musnah.

CINTA beerti memberi, semakin banyak memberi cinta semakin banyak kita mendapat cinta. Semakin banyak anda membuktikan kejujuran semakin tinggi nilai kejujuran yang akan anda dapat dan perolehi daripada orang yang anda cintai.

Bersikap JUJUR-lah dalam percintaan, kerana ia adalah nyawa dalam perhubungan.

Buang dan jauhilah pembohongan kerana ia adalah duri perosak kepada perhubungan.





Karya asal : http://afiqsaleh.blogspot.com/2010/05/bukan-soal-cinta-yang-jujur-tapi.html

Monday, September 27, 2010

Hari Kecemerlangan FOB 2010

Posted by Emiera Roselle at 8:00 PM 0 comments


27hb September 2010, 2.30ptg..Fakuti Perniagaan Unisel telah mengadakan Hari Kecemerlangan di Dewan Senat..Program ini adalah tuk memberi penganugerahan kepada pelajar2 cemerlang..Majlis penyampaian Anugerah Sijil Dekan Sesi 2/09/10 dan Anugerah Program Terbaik Fakulti Sesi 2/09/10...

Aku telah dijemput tuk menghadiri program ini..Berdebar juga laa ketika mahu mengmbil sijil tu..huhu..seb baek ler abg syg ku de..dia laa yg mmbri smgt pd ku wktu tu..Kalau nak tahu program aku laa yg mnjdi program terbaik fakulti..huhu..Diploma in Accountancy..yeah! x sangka nya..bangga taw..

nih antara yg aku terima..nnt aku msuk kan lg gmbr aku lak yg sdg mnrima nih k..arap2 gmbr yg di ambil oleh pihak admin tu ok..


Pertama kali aku terima award cam gni..tenkiu unisel...


ni laa sijil dekan yg aku terima..huhu..


aku dh last sem bawu laa FOB nih nak uat program cam gni..cedey nye la hai..ish2..xper laa..seb baek laa degree nnt aku study kat cni gak..mntk2 laa bnyak lagi prubahan yg akan ditunjukkan..barulah terasa bezz belajar kat cni..

Walau apa pun..
Thank you so much UNISEL..







Sunday, September 26, 2010

Macam drama tv laa...

Posted by Emiera Roselle at 4:26 PM 0 comments

Hari yang menyeronokkan ku...huhu...dlm pkul 2 lbh ptg td..aku tertidur..lalu aku pun dibawakan ke alam laen..di sana aku bersama2 Zulhuzaimy, Bront Palare dan Rozi Destiny..alkisahnya begini ya..

Zulhuzaimy..sweet kan..adik ku minat dia nih..ku pun same..hehe..


macam mane laa Bront Palare nih ley muncul dlm mimpi ku nih ye...hehe...
jgn jelez ye kwn2...


ni laa Rozi Destiny..huhu..

Aku tak berapa ingat sangat jalan cerita nyer taw..tp memg nmpk real laa mimpi aku nih..dlm alam nih aku di bawakan ke sebuah restauran pizza barang kali..cantik sgt restauran nih..rase nyer xde kot kat malaysia nih..dekoras dinding nyer yang amat cantik..terpegun aku saat itu..

Zulhuzaimy adalah pekerja restaurran tuh..Bront Palare tu rase nyer seperti owg jahat tp dh jd baek..Rozi Destiny tu aku jumpa dia kat uma..tp x taw laa uma sape..dia de bercakap dgn ku..tp x taw laa pe tah..dlm aty ku mase tuh berkate mungkin Allah nak menemukan aku dgn owg yg beriman dan baek spti nye..dlm mimpi tu jer taw..hehe..

Zulhuzaimy dan Bront Palare tu dlm alam ni suka kan aku..Seingat aku, aku melarikan diri dr Bront Palare..Sekali aku pun masuk laa restauran pizza tuh..Aku sembunyi di sebalik tingkapdlm restauran tu..Waktu tu aku sgt caamas tertengok2 kat luar takut2 de Bront Palare ngn sowg pmpn nih..xtaw laa pe sena nye cte dia..

Si Zulhuzaimy nih nmpk lak aku saat itu..Dia pun tegurlah aku dan bertanya sesuatu..namun aku rasa aku x jawap kot soklan yg ditujukan tu..Dia pun ajak masuk restauran tuh..spti nye aku dah lame x dtg restauran tu dan ketemu dgn nye..saat tu laa aku terpegun dgn kcntkn restauran tu..

Si Zulhuzaimy tuh ajak aku makan..tgh2 nk memilih mknn tu, tbe2 tnmpk ayah..tp ayah sibuk dgn keje sukarelawan dia..ayah tgh masukkan ais ke dlm cawan plastik bsame kwn2 dia..aku pun x pasti tuk pe..lps dr bi mknn tu, aku pun carilaa tmpt..tbe2 aku ternmpk pmpn td tu dok perhatikan aku di sebalik surat khabar yg di bacanya di atas meja mkn di restauran tuh..di meja yg berasingan pun same de owg yg dok perhatikan aku mungkin Bront Palare..aku pun x ingt laa..

Saat tu aty ku tkut sgt tp aku uat slmba jer jalan berlalu dr tmpt tu dn trus msuk ke satu ruang makan yg beralaskan karpet..tp pelik nya mane hilang nye Zulhuzaimy nih..ish2..

Lepas dr tu tbe2 aku de kat uma mane tah..kat ctu aku dibawakan ke ruang makan..Rozi Destiny tgh dok kat atas kerusi mkn tu..aku berdiri di hdpn meja mkn..saat tu la dia mngur aku sprti yg aku critekan td..hehe..

Lepas tuh abes kat ctu je rase nye cte tu..dah terjage lbh krg kol 3 lbih kot..haha..mimpi tu cam real taw..bezz nyer..jarang dapat mimpi cam gini..Lepas dr bbrape minit terjage dr tdo, abg syg aku kol..kate nye dia wndu kat aku..lagi la gembira n berbunga2 hati nih taw..hehe..syg sgt dia..

Lastly, rasanya aku faham mimpi nih...huhu...
- Sekian -







Saturday, September 25, 2010

Bezz nyer kalo wedding ku begini....

Posted by Emiera Roselle at 4:44 AM 0 comments
..Jum kite layan dulu video wedding nih..
..like a fairy tales..
..dream comes true..











 Grand gila..gila weyh ...memang meletup la. Wedding of Nur Nadiah SM Nasimuddin & Hamzah Alang Azman Shah (Nadia – anak arwah Nasimuddin NAZA) & (Hamzah – Anak Azman Shah, owner of holiday villa hotel chains) fuyoo... anak orang kenamaan tu...bertuah sungguh kan....Majlis perkahwinan bagaikan berada dikayangan.. 


Besarnya pelamin dia..macam stail Umi Aida pun ade...
sape suka pelamin nie angkat tangan !!!!!


Comelnya kek dia ..bentuk mcm candle gergasi kan...



Inilah pasangan mempelai..sama cantik sama padan..tahniah ya..
:::::baju pengantin perempuan cantik lah:::::










u look at me,,,, make me shy hehehe.



centerpiece dia macam de motif flora dan dramatik



Ho..ho ada okestra...



cantiknya pic nie ,,ketak kan depan pintu masak akan
buat semua jemputan berbicara tentang mereka





cuba teka instraction untuk ape nie..


tada..video geust book tu...tercanggih di abad ini....



laluan tetamu..sukenya...siapa la wedding planner diaorang nie ya...



ala-ala fantasi meja makan pengantin


::: nih kat Vintage Ballroom Holiday Villa Hotel :::

wow! grand sguh tmpt nih..


cntik nyer replika burung nih...


sguh menakjubkan..


menarik nyer..


nih bunga melor eh?? cntik nyer..


kerabat N9 pun de..


anggun nyer pngntin nih..
cam anita baharom ckit lak upe dia laa..hehe..


jum kte dance..


cape laa photographer dia nih agk nyer ye?? 
cantik btul foto2 dia nih laa..


lalalalala....


mesti ramai yg mengimpikan wedding sprti dia nih kan...ermm..


sehati berdansa..yeah !!!


so sweet !!!


acara pemotongan kek


dekorasi meja nyer..wow so great!




SEKIAN....







Wassalam

Wassalam
 

Cerita Hati Emiera Template by Ipietoon Blogger Template