Salam pembuka bicara...

Salam pembuka bicara...

Sunday, October 17, 2010

Tentang Diriku

Posted by Emiera Roselle at 4:07 PM




Kata Dr Fazilah Kamsah

OKTOBER

- Suka sembang (hehe..kalo ley aku nk gayot 24jam kat tepon tuh)
- Suka orang yang sayang padanya (of coz laa dn sgt2 hargai nyer)
- Suka ambil jalan tengah (haha…ntah)
- Sangat menawan & sopan santun (owg yg laen yg patut mnilai nyer)
- Kecantikan luar & dalam (huhu…iye ke?? Hehe..segan laa pulak)
- Tidak pandai berbohong & berpura-pura (memg pun..tlg ajarkan ley x? haha)
- Mudah rasa simpati, baik dan pentingkan kawan (erm..mesti laa hdup nih kne uat baek..bwu laa owg suke pd kte)
- Sentiasa berkawan (iye btul tuh..sowg kwn pergi..pasti de pgnti)
- Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama (xreti laa nk mrajuk lame2..cian pulak kat owg tuh)
- Cepat marah (marah dlm hati jer)
- Macam pentingkan diri sendiri (xde laa sgt..ikut situasi laa)
- Tidak menolong orang kecuali diminta (nih pun ikut situasi)
- Suka melihat dari perspektifnya sendiri (memg pun..hehe..)
- Tidak suka terima pandangan orang lain (hoho..ini kdg2 jer..ikut situasi gak)
- Emosi yang mudah terusik (erm..memg pun)
- Suka berangan & pandai bercakap (hehe..suke kalo bab cam nih)
- Emosi yang kelam kabut (haha..iye ke??)
- Daya firasat yang sangat kuat - terutamanya perempuan (rase nye spti btul..ade situasi nyer yg pernah ku alami)
- Suka melancong, bidang sastera & seni (mlncong memg laa suke..kalo boley nk mlncg kat korea..bezz nyer..tp sastera krg mnat ckit..seni suka laa)
- Pengasih, penyayang & lemah lembut (owg laen jer yg dpt mlihat nyer)
- Romantik dalam percintaan (rase nye x kot)
- Mudah terusik hati & cemburu (hehe..memg pun sgt2)
- Ambil berat tentang orang lain (ye laa..dh kate syg kat owg tuh..kne laa amek brat)
- Suka kegiatan luar (suke 2)
- Orang yang adil (ikut situasi laa)
- Boros & mudah dipengaruhi persekitaran (hehe..kalo dh berkenan,,pe ley uat)
- Mudah patah semangat.(ntah laa…perlu owg tuk kuatkan smgt laa)

Kata seorang kwnku :
               “Mira tak suka cakap kuat2
                Kalau marah mira suka simpan jer
                Kalau mira suka sesuatu mira tak cakap terus
                Mira lagi suka diam dari cakap
                Mira bukan jenis senang berkawan sebab mira ni pemalu
                Tapi mira rancak jer berborak skang ni”

Terkejut saat aku membaca kata2 dari kawanku ini…Sepertinya dia tahu sahaja tentang diriku..Pelik..Pelik..Pelik..tapi itu lah hakikatnya..sememangnya aku lagi suka berdiam diri dan suka tengok pelbagai ragam dan perangai manusia ni..Kadang2 kelakar..kadang2 menyakitkan hati..haha..

Tapi diamku ada batasnya ya…jaga2 k..hehe..tp buat masa nih ok jer…hanya hatiku sahaja yang menanggung laranya..tak per laa..aku tak kisahpun..biarlaa orang buat aku begitu..semestinya setiap perbuatan jahat pasti ada akibatnya..aku malas nak amek port..gaduh2 ni..ish..itu bukan diriku..

Pemalu..haha..dulu2 aku memang pemalu sangat2..mungkin sebab keluargaku tak dedahkan ku bergaul dengan orang ramai..tapi tak mengapa lah..aku semakin hari semakin banyak belajar tentang hidup ini..aku inginkan perubahan dalam hidupku..aku tak boleh berdiam diri sahaja..aku nak orang kenali aku..bukan nak cari popularity  tp ingin buka mata2 orang dan ingin tunjukkan pada mereka yang aku ini boleh menjadi seorang yang berjaya..itu laa impianku..

Tapi aku ada satu benda yang membuatkan aku tak yakin pada diriku..ermm..aku nak sangat buat braces..tapi masalah kewangan menjadi punca untuk aku tak berbuat demikian..kalau laa aku kaya kan bezz..huhuhu…terpaksalah tunggu nampaknya..

Kawan..ermm..bagiku kawan bukanlah orang penting dalam hidupku..Sebabnya apa yang aku nampak diowg ni berkawan denganku sebabkan sesuatu..betul laa kata orang..kalau kita ada sesuatu kelebihan pasti orang akan nampak kita.. sedih juga laa hati ini..tp x semua laa gtu..

Walau apa pun, ini semua tak menghalang untuk aku berjaya dalam hidupku..Aku nak ibu dan ayahku berasa bangga terhadapku..aku nak beri mereka kebahagiaan dalam hidup..aku sayang sangat2 kat diowg. Dari kecil mereka hidup dalam kesusahan..sampai bila mereka perlu begitu?? Aku nak mereka hidup senang seperti orang2 laen..Ya! aku yakin aku boleh!

Kejayaan pasti menjadi milikku !!!! 



0 comments:

Post a Comment

Wassalam

Wassalam
 

Cerita Hati Emiera Template by Ipietoon Blogger Template